قیمت هواساز

air conditioner price

اولین عاملی که بر قیمت هواساز خانگی و صنعتی تاثیر می‌گذارد که قبل از خرید هواساز باید بدانید ظرفیت تهویه آن است. با افزایش ظرفیت دستگاه، قیمت پایانی آن در هر 1000 فوت مکعب در دقیقه کاهش می‌یابد. سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت هواساز به بهداشتی بودن یا نبودن و یا فول فرش یا فرش کامل بودن یا نبودن و همچنین قابلیت‌های نصبی در آن بستگی دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

جهت مشاوره و خرید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
0919091189102122581821

قیمت‌ها به روز نمی‌باشند. لطفا جهت اطلاع از قیمت‌های به روز و خرید مستقیم و بدون واسطه انواع هواساز ایرانی از کارخانه با کارشناسان فروش بادبان تهویه پارسیان تماس بگیرید.
توجه

لیست قیمت هواساز صنعتی و ساختمانی 5 تا 50 هزار CFM

طبق جدول زیر لیست قیمت هواساز صنعتی (صنعتی، ورزشی و …) و ساختمانی (آپارتمان، منزل، اداری، تجاری و …) دارای ظرفیت تهویه 5000 تا 50000 CFM می‌باشد. در جدول زیر، ظرفیت تهویه را از 5000 تا 50000 فوت مکعب در دقیقه یا CFM (8500 تا 85000 متر مکعب در ساعت) به 10 دسته تقسیم کرده‌ایم.

لیست قیمت هواساز 5 هزار تا 50 هزار CFM
ردیف ظرفیت هواساز قیمت هواساز
1 5 هزار CFM 125 میلیون تومان
2 10 هزار CFM 180 میلیون تومان
3 15 هزار CFM 250 میلیون تومان
4 20 هزار CFM 300 میلیون تومان
5 24 هزار CFM 350 میلیون تومان
6 30 هزار CFM 420 میلیون تومان
7 35 هزار CFM 500 میلیون تومان
8 40 هزار CFM 600 میلیون تومان
9 45 هزار CFM 680 میلیون تومان
10 50 هزار CFM 750 میلیون تومان

ظرفیت هواساز را طبق معمول با میزان تهویه هوا و توزیع آن اندازه می‌گیرند. این سنجش‌ها بر حسب واحدهای حجمی مثل CFM (فوت مکعب در دقیقه) یا متر مکعب در ساعت حساب می‌شود. این به این معنا می‌باشد که اگر فضای 10*10*10 = 1000 فوت مکعب و یک دستگاه هواساز با ظرفیت 500 CFM داشته باشید، 2 دقیقه طول می‌کشد تا کل هوای مورد استفاده در اتاق با هوای تازه آزاد شده تعویض شود. همان‌گونه که گفتیم با افزایش ظرفیت تهویه، قیمت هواساز صنعتی یا خانگی مورد نظر در هر هزار CFM کاهش می‌یابد. زیرا هزینه‌های موثر بر قیمت کل کاهش می‌یابد. به عنوان مثال قیمت هواساز 5 هزار CFM طبق جدول زمان‌بندی معادل 125 میلیون تومان (یعنی هر هزار CFM تقریبا 25 میلیون تومان) و هواساز 50 هزار CFM معادل 750 میلیون تومان است یعنی هر هزار CFM تقریباً 15 میلیون تومان می‌باشد.

لیست قیمت هواساز فول فرش 5 تا 50 هزار CFM

 فول فرش بودن دستگاه هواساز به این معنی است که هیچ مقدار از هوای ساختمان به داخل هواساز بر نمی‌گردد و اصلاً گردش هوا وجود ندارد. در هواساز معمولی (به غیر فول فرش)، گردش هوا زمانی اتفاق می‌افتد که مقداری از هوای ساختمان به هوساز باز می‌گردد و دمای این هوا نزدیک به دمای خروجی هوا از هواساز است.

اگرچه با انرژی کمتری به دمای مورد نیاز می‌رسد، اما اگر تمام هوا از بیرون تامین شود، اختلاف دمای مورد نیاز در ورودی ساختمان با دمای بیرون افزایش می‌یابد و تعداد کویل‌های سرمایش و گرمایش افزایش می‌یابد. از نظر تجهیزات نیز این نکته قابل تامل است، در حقیقت در هواساز معمولی 4 ردیف کویل جهت سرمایش و 2 ردیف برای گرمایش به کار می‌رود. در نوع فرش کامل تعداد ردیف ها به 6 و 3 ردیف افزایش پیدا می‌کند. که به ترتیب قیمت هواساز فرش فول را از نوع معمولی آن بیشتر می‌کند.

مهم‌ترین نکته این است که ما به غیر از ساخت انواع هواساز معمولی که نام بردیم، هواساز فول فرش و بهداشتی کامل نیز تولید می‌کنیم و بدون واسطه آن‌ها را با قیمت‌ هواساز مناسب به فروش می‌رسانیم.
بیشتر بدانید

مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت هواساز

قیمت هواساز صنعتی و ساختمانی (نوع خانه یا آپارتمان و …) به ظرفیت تهویه، امتیازها و تکنولوژی به کار رفته در آن، نوع صفحات و نوع فیلترها بستگی دارد.

لیست قیمت هواساز 5 تا 50 هزار CFM را که در جدول فوق می‌بینید، برای هواساز معمولی (دارای کویل 4 ردیفه مسی، فن سانتریفیوژ، فیلتر قابل شستشو، ضربه گیر آلومینیومی و …) است. اگر گزینه‌هایی مانند رطوبت‌ساز یا فناوری بازیابی حرارت و … را اضافه کنید، طبیعتاً قیمت دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

  1. رطوبت‌گیر و رطوبت‌ساز و تاثیر آن بر قیمت هواساز

    به عنوان یک گزینه، تجهیزات رطوبت‌گیر و رطوبت‌ساز را می‌توان در داخل هواساز نصب کرد و در مکان‌ها و منطقه‌هایی که نیاز به تنظیم دقیق رطوبت است، استفاده کرد. بنابراین طبیعی می باشد که پس از افزودن این تجهیزات، هواساز گران شود. نکته اینجاست که در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، توسط کویل های حاوی آب سرد، رطوبت از هوا خارج می شود. از آن‌جایی که قسمت زیادی از بخار آب موجود در هوا وارد سطح سرد لوله سیم پیچ می‌شود، فاز از حالت بخار به مایع (تراکم) تبدیل شده و در سینی پایین دستگاه جمع شده و از کانال خارج می‌گردد. شکل زیر نمونه‌ای از دستگاه مرطوب کننده هوا (التراسونیک) را نشان می‌دهد که در مناطق هوای خشک (کم رطوبت) به کار می‌رود.رطوبت‌گیر ورطوبت‌ساز و تاثیر آن بر قیمت هواساز

    همان‌گونه که متذکر شدیم، قیمت هواساز از 5 هزار تا حداکثر 50 هزار CFM است که در جدول بالا قرار داده‌ایم و برای هواسازهای بدون رطوبت‌ساز است. در صورتی که پروژه نیاز به کنترل دقیق رطوبت داشته باشد، این تجهیزات نیز همراه با دستگاه هوساز می‌باشد.

  2. فن متصل به موتور الکتریکی به طور مستقیم و تاثیر آن بر قیمت هواساز

    در این هواسازها فن یکسره به شفت موتور الکتریکی وصل می‌شود و موتور طبق معمول از دور متغیر یا اینورتر و یا فناوری VFD استفاده می‌کند. با این نوع اتصال، هیچ ضایعاتی در ارتباط با انتقال برق تسمه وجود ندارد و فن همیشه با سرعت مطلوب و لرزش کم کار می‌کند، این عمل موجب افزایش قیمت هواساز می‌شود. نکته اصلی این است که ما برای تولید تجهیزات خود از فن‌های موتور شرکت‌های معروف بین المللی و ایرانی مانند زیمنس، نیکوترا و یا دمنده استفاده می‌کنیم. در عین حال استفاده از چند فن مستقیم کوچک به جای یک فن بزرگ باعث کاهش فضای مورد نیاز هواساز خواهد شد. بسته به تعداد فن‌ها، می‌توان آن‌ها را توسط یک یا چند VFD (اینورتر) کنترل کرد.

  3. سیستم بازیافت حرارت و انرژی و تاثیر آن بر قیمت هواساز

    سیستم‌های بازیابی انرژی (بازیابی گرما) در هواسازهای مدرن (حتی در برخی از هواسازهای ساخت ایران) به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها عمدتاً در کاربردهایی که نیاز به هوای بیرون با کیفیت بالا و مقدار زیاد دارند، به کار می‌رود. این سیستم‌ها به عنوان یک تبادل حرارت صفحه‌ای ساده عمل می‌کنند، هوای برگشتی از محیط داخلی با هوای تازه (هوای تازه وارد شده به هواساز) گرما را مبادله می‌کند و دمای هوای تازه به محیط داخلی نزدیک می‌شود. این روش ساده است و تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی برای تغییر کیفیت هوا خواهد داشت. زمانی که سیستم بازیابی انرژی را در 2 طبقه می‌سازند و از تبادل هوا با هوای صفحه‌ای استفاده می‌کنند. طبیعی است که قیمت هواساز مورد نیاز در صنعت یا ساختمان در مقایسه با لیست قیمت جدول بالا خیلی بیشتر باشد.سیستم بازیافت حرارت و انرژی

  4. اشعه‌های UV یا Ultra Violet light و تاثیر آن بر قیمت هواساز

    این فناوری رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و جلبک‌ها را روی کویل‌ها و صفحات جمع‌آوری آب کم می‌کند. تمیز نگه داشتن کویل‌ها و عاری از رسوبات مواد باعث بهبود انتقال حرارت و بهبود کیفیت هوای محیط می‌شود. این فناوری در مناطق حساس مانند تهویه مطبوع در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و موجب افزایش قیمت هواساز خواهد شد. قطعات پلاستیکی دستگاه هواساز نباید در معرض این اشعه‌ها قرار گیرند.اشعه‌های UV و تاثیر آن بر هواساز

  5. قیمت هواساز هایژنیک یا بهداشتی 5 هزار تا 50 هزار CFM

    نوعی از هواسازها به نام هایژنیک که بهداشتی نیز می‌نامند در اماکن حساس به آلودگی مثل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، اتاق‌ تمیز و … به کار می‌رود که آب‌بندی و نوع فیلترهای مورد استفاده در آن‌ها با نوع معمولی متفاوت است. در این نوع هواساز چند لایه فیلتر (شامل HEPA و نوع کیسه‌ای) به کار می‌رود که موجب بالا رفتن قیمت هواساز خواهد شد. نمونه‌ای از آن را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.
    دمپرها در حقیقت دریچه‌های هوای ورودی و خروجی باز و بسته هستند. دمپرهای موتور نیز موتورهای الکتریکی هستند که باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را کنترل می‌کنند. با توجه به اینکه در هر پروژه امکان استفاده از فیلترهای مختلف در ساختار این دستگاه‌ها به دلیل حساسیت موجود نسبت به میزان آلاینده‌ها وجود دارد. بنابراین نمی‌توان لیست قیمت مشخصی برای هواساز بهداشتی از 5 تا 50 هزار CFM (طبق موردی که برای انواع معمولی آن عرضه کرده‌ایم) نشان داد. برای این موارد می‌توانید به صورت موردی (خرید بدون واسطه و مستقیم از کارخانه) از مهندسان ما لیست قیمت هواساز مورد نظر را بخواهید.قیمت هواساز هایژنیک یا بهداشتی

  6. عوامل موثر دیگر بر قیمت هواساز

    هواسازها در دو گروه صنعتی و ساختمانی قرار دارند که بسته به نوع کار و دقت به احتیاج و امتیاز هر کدام، قیمت هواساز صنعتی با هواساز آپارتمانی یا ساختمانی تفاوت دارد. به دلیل بزرگی کارخانجات و سوله‌ها درصد بیشتری هوای مورد استفاده در محیط داخل به کار می‌رود تا انرژی کمتری برای کنترل گرمای آن مصرف شود. هر چه مقدار هوای برگشتی به هواساز از سوله یا ساختمان بیشتر باشد، کویل‌های کمتری برای خنک کردن یا گرم کردن هوا مورد نیاز است و در نتیجه هزینه هواساز ساختمانی یا صنعتی مورد نظر پائین می‌آید.عوامل موثر دیگر بر قیمت هواساز

مطالعه بیشتر ⇐ چیلر
مطالعه بیشتر ⇐ قیمت چیلر

جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد قیمت هواساز صنعتی و ساختمانی می‌توانید با کارشناسان ما با شماره‌های 0919091189102122581821 در تماس باشید.
بیشتر بدانید

نتیجه گیری

خرید هواساز با دقت به مزیت‌های مختلف آن یک گزینه اقتصادی است. برای اطلاع از قیمت هواساز می‌توانید با کارشناسان فروش بادبان تهویه پارسیان تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما به شما در انتخاب سیستم مناسب برای مکان مورد نظرتان کمک خواهند کرد. هر هواساز با توجه به نیاز صنایع خاص طراحی و تولید می‌شود. در مورد یک برنامه منحصر به فرد، مهندسان ما آماده ارائه یک دستگاه سفارشی و جداگانه با توجه به نیاز شما هستند.

سوالات متداول درباره قیمت هواساز

بعد از خرید هواساز چه هزینه‌هایی برای نصب آن باید در نظر داشت؟

در کنار خرید هواساز باید هزینه‌های نصب مانند زیرساخت‌های مورد نیاز برای نصب یونیت، لوله‌کشی میان دستگاه و ساختمان و لوله کشی آب سرد بین چیلر، موتورخانه و هواساز را در نظر گرفت.

چرا قیمت هواساز بهداشتی، تمیز یا هایژنیک با هواساز غیرهایژنیک متفاوت است؟

هواسازهای بهداشتی بسیار گران‌تر از نوع معمول خود هستند. از آن‌جایی که این هواسازها بسیار خاص برای مکان‌های حساس به آلودگی طراحی شده‌اند، مانند بیمارستان‌ها، که فیلترها در آن‌ها بسیار حساس هستند و سیستمی که میکروارگانیسم‌های زنده (میکروب، قارچ و غیره) را از بین می‌برد و ساختار آنها بسیار دقیق است، انتظار می‌رود این عوامل قیمت هواساز را بالا ببرد.

آیا نوع فول فرش یا غیرفول فرش در قیمت هواساز تاثیر دارد؟

بله دقیقا. استفاده از هواساز فول فرش با توجه به اضافه شدن دو ردیف کویل خنک کننده و یک ردیف کویل گرمایش به دستگاه (برای جبران اختلاف دمای زیاد بیرون و داخل ساختمان) و همچنین (از آن‌جایی که انواع هواساز اغلب در مناطق سخت آلاینده به کار می‌رود)، قیمت هواساز فول فرش بالاتر از نوع غیرفول فرش و معمولی است.

0%

امتیاز کاربران: 4.43 ( 5 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید