فن کویل سقفی توکار

Built-in ceiling fan coil

فن کویل سقفی توکار نقش گرمایش و یا سرمایش داخل خانه را بر عهده دارد. چنانچه دنبال پایدارترین فن کویل هستید، بایستی بدانید فن کویل‌های سقفی توکار از پایداری بالایی برخوردار هستند و در مقایسه دیگر فن کویل‌ها پایداری بیشتری دارند. از جمله خصوصیات اصلی این نوع فن کویل‌ها می‌توان راندمان بالا را نام برد. این خصوصیات موجب محبوب شدن این فن کویل در بازار جهانی شده است.
با توجه به اهمیت فن کویل‌ سقفی توکار در تهویه مطبوع ساختمان‌های بزرگ و کوچک، در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد خصوصیات و اجزای آن‌ها ارائه خواهد شد.

جهت مشاوره و خرید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
0919091189102122581821

فن کویل سقفی توکار چیست؟

فن کویل سقفی توکار یونیت مستطیل شکلی است و قابلیت نصب بر روی سقف تمامی خانه‌ها را دارد.
نام فن کویل برای همه ما آشناست، زیرا این دستگاه یکی از با اهمیت‌ترین اجزای سیستم تهویه مطبوع است. از این دستگاه ها می توان در منزل و همچنین در ادارات و مکان‌های بزرگ استفاده کرد. این فن ها دارای جزء‌های متعددی هستند که هر کدام در محل خاصی از ساختمان تعبیه می‌شوند و وظیفه تهویه هوا را انجام می‌دهند. فن کویل سقفی توکار وظیفه سرمایش یا گرمایش محیط را بر عهده دارد و یکی از پایدارترین دستگاه‌ها در زمینه تهویه به حساب می‌آید. با عنایت به چگونگی نصب فن کویل سقفی چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی ، افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند و امروزه ناظر افزایش تقاضا برای این تجهیزات هستیم. خرید چنین تجهیزاتی نه تنها می‌تواند فضای دلپذیری را در محیط کار، خانه، اداره، بیمارستان، هتل و … ایجاد کند، بلکه زیبایی فضا را نیز نگه دارد.
فن کویل سقفی توکار در چیلر یا مینی‌چیلر مانند آخرین قسمت سیستم و واحدی که نتایج عملکرد سیستم را در اختیار کاربر قرار می دهد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی مراحل تولید و کنترل کیفی فن کویل‌های بادبان تهویه پارسیان با پیشرفته ترین ماشین آلات و بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود. این شرکت نیز با بهترین طراحی خود کمترین فضا را اشغال می‌کند.

انواع فن کویل سقفی توکار: فن کویل سقفی توکار چهار لوله مدیا ، فن کویل سقفی توکار گیپسون با فشار متوسط ، فن کویل سقفی توکار اسلیم گیپسون با فشار کم ،  فن کویل سقفی توکار گیپسون با فشار کم ، فن کویل سقفی توکار گیپسون با هوای تازه و فشار کم ، فن کویل سقفی توکار گیپسون چهار لوله با فشار کم ، فن کویل سقفی توکار چیگو با فشار کم استاتیکی
بیشتر بدانید

فن کویل سقفی توکار چیست؟

کاربرد فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار به گونه‌ای کار می‌کند که در انواع کاربری‌ها مانند تجاری، اداری، مسکونی، پزشکی و غیره قابل استفاده می‌باشد. این نوع دستگاه با قرار گرفتن داخل سقف کاذب فضای داخلی ساختمان را نمی‌گیرد و به همین دلیل مورد قبول تمامی کاربران صنعت تهویه مطبوع می‌باشد. بنابراین اگر ارتفاع سقف قدری باشد که بتوان از سقف کاذب استفاده کرد، استفاده از این دستگاه توصیه می‌شود. یکی از نقاط قوت این دستگاه، قابلیت نصب بر روی سقف و داخل سقف کاذب می‌باشد و فضای کمتری از محیط را اشغال می‌کند که دامنه کاربرد آن را گسترش داده است. فن کویل سقفی توکار به عنوان وسیله‌ای برای خروج هوای سرد و گرم در انواع کاربردها استفاده می‌شود. همچنین گرمایش و سرمایش ایجاد شده توسط این دستگاه در انواع کاربردها به کار می‌رود.

فن کویل کانالی نیز روی سقف تعبیه می‌شود. با این تفاوت که ظرفیت هوادهی فن کویل‌های کانالی بیشتر از فن کویل‌های سقفی توکار است و فشار استاتیکی بیشتری را دارا می‌باشد.
بیشتر بدانید

کاربرد فن کویل سقفی توکار

عملکرد اجزاء فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار دارای اجزای زیر برای ارائه عملکردی خاص می‌باشد:

  1. فن و موتور الکتریکی که برای گردش هوا در فضای تهویه شده استفاده می‌شود.
  2. کویل حرارتی برای ایجاد تبادل حرارتی بین هوای تهویه شده و آب در حال گردش در داخل کویل به کار گرفته می‌شود.
  3. فیلتری که قابلیت شستشو دارد، برای فیلتر کردن گردش هوا به کار می‌رود.
  4. سینی تخلیه جهت جمع‌آوری و تخلیه نشت آب ناشی از عرق کویل سرمایشی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نشت آب بر روی دیوارها و سقف‌‌های کاذب استفاده می‌شود.
  5. شیر هواگیری دستی برای تسهیل آزادسازی هوا در داخل کویل استفاده می‌شود تا از خرابی آن و ایجاد صدای اضافی فن کویل سقفی توکار جلوگیری شود.
  6. باکس توزیع هوا (Plenum box) که نقش آن هدایت تمام هوای برگشتی از فضای قابل تهویه به سمت فیلتر و پیشگیری از ورود هوای غبارآلود و ناسالم از سقف کاذب به داخل محوطه می‌باشد. این جعبه صدای دستگاه را کاهش می‌دهد و صدای آزاردهنده ای از دستگاه منتشر نمی‌کند. این باکس از ورود گرد و غبار به فن کویل سقفی توکار جلوگیری می‌کند تا قطعات محصول زنگ نزند. سازندگان برای ساخت این باکس خاص، ورق فلزی با ضخامت 1 میلی متر به کار می‌گیرند. باکس پلنیوم فن‌ها و الکترو موتور را در خود جای داده و امکان نصب فیلتر در فن کویل سقفی توکار را مهیا می‌کند.
  7. باکس برق در واقع حاوی ترمینال برق است و از پلاستیک فشرده مطابق استاندارد ساخته شده است. مکان جا گرفتن جعبه برق بستگی به نیاز مشتری دارد. هنگام سفارش فن کویل سقفی توکار مورد نیاز خود، می‌توانید محل قرارگیری جعبه برق را سفارشی کنید. دقت داشته باشید که باکس برق و اتصالات آب نباید در یک طرف باشند. علاوه بر این، کابل‌های خارج شده در این باکس دارای روکش‌های پلاستیکی کاربردی هستند.
  8. دریچه هوای برگشت فن کویل سقفی توکار جهت هوای برگشتی به طور معمول در پشت یا پایین دستگاه نصب می‌شود. محل قرارگیری دریچه هوای برگشت روی دستگاه بر اساس نوع پروژه تعیین می‌شود در صورتی که فن کویل‌ها باید به کانال هوای تازه متصل شوند، شیر برگشت پشت دستگاه نصب می‌شود. در غیر این صورت در مدل‌های استاندارد این دریچه در زیر دستگاه قرار می‌گیرد.

دلیل قرار دادن دریچه هوای برگشتی زیر یونیت این است که افراد پس از نصب فن کویل، به راحتی دریچه را پیدا کنند و از همه مهمتر هوا را بدون اینکه فشار وارد کند به داخل یونیت می‌کشد.
بیشتر بدانید

مشخصات فن کویل 

مشخصات فن کویل 

کویل مورد استفاده در فن کویل سقفی توکار شامل دو لوله رفت و برگشت آب است. در فصول سرد سال این دو لوله به موتور خانه یا پکیج و در فصل گرم سال به چیلر متصل می شوند. بسته به شرایط محیطی می توان از انواع کویل‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال در هتل‌ها که فضای بیشتری وجود دارد، افراد کویل آب چهارلوله ای استفاده می کنند تا بتوانند از دستگاه برای سرمایش و گرمایش همزمان استفاده کنند. کویل‌های استاندارد مورد استفاده در سیستم فن کویل سقفی توکار همگی اکسپند شده‌اند. به عبارت دیگر، هیچ فاصله‌ای بین فین‌ها و لوله‌ها در کویل وجود ندارد. این عمل در افزایش راندمان کویل تاثیر بسزایی دارد.

برای فن کویل سقفی توکار بهتر است از کویل‌های 3 ردیفه استفاده کنید. این کویل‌ها باعث افزایش ظرفیت حرارتی و در عین حال کاهش سایز ابعاد دستگاه می‌شود.

مزایای فن کویل سقفی توکار

  • عملکرد بهینه جهت ایجاد سرمایش و گرمایش با لوله های مسی
  • بهره‌وری در ظرفیت‌های متعدد
  • حجم کم و شکل زیبا
  • نصب آسان و بدون تصرف محیط
  • کم مصرف بوده و اکثر آن ها دارای گواهینامه انرژی هستند.
  • قابلیت انتخاب فشار استاتیکی مناسب
  • مجهز به کنترل از راه دور یا ترموستات برای کنترل دما
  • بی سر و صدا کار کن
  • امکان استفاده همراه با انواع چیلرها (تراکمی یا جذبی) وجود دارد.

در آخر فن کویل سقفی توکار به علت داشتن قیمت مناسب در مقایسه با فن کویل‌های دیگر و در عین حال با داشتن قابلیت عرضه ظرفیت 200 تا 1000 CFM در حالت استاندارد از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع فن کویل است.
بیشتر بدانید

عیب یابی فن کویل سقفی توکار

در این جدول می‌توانید متداول‌ترین ایرادات فن کویل سقفی توکار را ببینید.

عیب‌یابی فن کویل سقفی توکار جزئیات
روشن نشدن فن کویل بررسی اتصالات برقی دستگاه

بررسی ترموستات به جهت سنجش دمای آن

گرم یا سرد نکردن فن کویل بررسی وضعیت فیلترها

نگاهی به سلامت کویل‌ها و عدم گرفتگی آنها

هواگیری کردن دستگاه

اسیدشویی در صورت لزوم

بررسی وضعیت سلامت فن، پروانه و الکتروموتور

بررسی سلامت دستگاه‌های تولید سرما یا حرارت

سروصدای فن کویل سقفی توکار ایجاد صدا که بیشتر ناشی از حرکت نادرست فن و تراز نبودن آن است.
خرابی یا تنظیم نبودن ترموستات دستگاه بررسی وضعیت ترموستات دستگاه به خصوص در آغاز فصل سرما یا گرما

تعمیر دستگاه در صورت لزوم

عیب یابی فن کویل سقفی توکار

سرویس فن کویل سقفی توکار

سرویس‌دهی این فن کویل کمی دشوارتر از سایر انواع فن کویل است، زیرا روی سقف کاذب نصب می‌شوند. یکی از مشکلات متداول این فن کویل‌ها گرم نشدن یا خنک نشدن نرمال دستگاه است که می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد. هواگیری فن کویل سقفی توکار نیز یکی از مواردی است که تعمیرکار بایستی با آن آشنا باشد. تعمیر این نوع فن کویل نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد و در این مقاله نحوه سرویس فن کویل سقفی توکار به طور جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرد.

سرویس فن کویل سقفی توکار

قیمت فن کویل سقفی توکار

سیستم‌های تهویه مطبوع در طیف گسترده‌ای از قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. به طور طبیعی آنچه در قیمت این دستگاه ها تأثیرگذار است ظرفیت آن‌ها، مدل سیستم تهویه، برند سازنده، کیفیت قطعات، گارانتی محصول و … است. قیمت فن کویل سقفی توکار نیز از این قاعده استثنا نبوده و تحت تاثیر تمامی عوامل متغیر است. در حقیقت نیاز شما به یک سیستم تهویه مطبوع است که تعیین می‌کند کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما شایسته‌تر است. در حال حاضر این نوع فن کویل سقفی به دلیل ظاهر زیبا و به چشم نیامدن قسمت‌های مختلف در ساختمان، راندمان بالا و امکان استفاده از آن در اندازه های مختلف، انتخابی مناسب برای بسیاری از مصرف کنندگان می‌باشد. شرکت بادبان تهویه پارسیان با در نظر گرفتن حاشیه سود کمتر برای خود متوجه شد که قیمت فن کویل سقفی توکار مناسب و به صرفه است و فرصت خرید را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

خرید فن کویل سقفی توکار

اگر می‌خواهید این سیستم تهویه را خریداری کنید، کافیست با کارشناسان بادبان تهویه پارسیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان داشته باشید. کلیه اطلاعات لازم جهت خرید فن کویل سقفی توکار و سایر سیستم‌های تهویه توسط کارشناسان فروش این مرکز ارائه خواهد شد. یعد آن می‌توان با دانش کافی و دید گسترده‌تری دستگاه مورد نظر را خریداری کرد. این مرکز انواع تجهیزات تهویه را به فروش می‌رساند و فن کویل‌ سقفی توکار یکی از خدمات می‌باشد. تجهیزات بسیار متنوع، قیمت مناسب، کیفیت بالا و پاسخگویی به سوالات و تحویل فوری بخشی از خدمات این شرکت است که در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد گرفت.

خرید فن کویل سقفی توکار

توصیه می‌کنیم برای اطلاع دقیق و استعلام قیمت فن کویل سقفی توکار با کارشناسان بادبان تهویه پارسیان با شماره‌های 0919091189102122581821 تماس بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید.
مهم

نتیجه گیری

به پایان این مقاله رسیدیم، تشکر که تا پایان همراه ما بودید. در این مقاله، فن کویل‌ سقفی توکار را مورد بررسی قرار دادیم. از با اهمیت‌ترین مزیت‌های این فن کویل‌ها این است که در داخل سقف قرار می‌گیرند و فضای بیرونی را نمی‌گیرند. همچنین به آسانی نصب و استفاده می‌شوند. همچنین این فن کویل به خاطر طراحی و عملکرد بی همتا که دارد در ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و یا فضاهای بزرگ‌تر مانند: بیمارستان، کارخانه، سینماها و … به طور متعدد استفاده می‌شود. فن کویل سقفی توکار حتی در گلخانه همچنین جهت ایجاد سرما و گرما مورد نیاز محیط استفاده می‌شود. قیمت مناسب در مقایسه با دیگر فن‌ کویل‌ها و همچنین قابل شستشو بودن فیلترهای فن کویل سقفی توکار را شاید بتوان یکی از اساسی‌ترین مزایای این مدل به شمار آورد. امید است مطالب فوق مورد عنایت شما عزیزان باشد.

سوالات متداول درباره فن کویل سقفی توکار

سرویس فن کویل سقفی توکار شامل چه مواردی است؟

بررسی تمیزی فیلترهای این فن کویل، اتصالات برقی، چگونگی کویل‌ها از لحاظ جریان مناسب آب در آن، نیاز اسیدشویی یا هواگیری داشتن، عیب‌یابی دستگاه از لحاظ هوادهی و سروصدای زیاد از مهم‌ترین قسمت‌های سرویس فن کویل است.

فن کویل سقفی توکار برای چه اماکنی مناسب می‌باشد؟

در اماکنی که به استفاده بهینه از فضا اهمیت می‌دهند. همچنین ارتفاع سقف در حدی باید باشد که بتوان از سقف کاذب بهره گرفت، می‌توان فن کویل سقفی توکار را به کار گرفت.

قیمت فن کویل سقفی توکار چقدر می‌باشد؟

قیمت این دستگاه به فاکتورهایی از جمله ظرفیت، برند تولید کننده، کیفیت قطعات و … وابسته است. جهت اطلاع از قیمت می‌توانید با کارشناسان بادبان تهویه تماس حاصل نمائید.

فن کویل سقفی توکار بهتر است یا روکار؟

با توجه به وضعیت قرارگرفتن فن کویل سقفی توکار در سقف کاذب، عدم اشغال فضا و … این فن کویل گزینه مناسب‌تری است.

فیلتر در کجای فن کویل سقفی توکار قرار می گیرد؟

در فن کویل سقفی مدل توکار، فیلتر در دریچه هوای برگشتی نصب می‌شود. در این مدل فن‌کویل محل فیلتر بسیار با اهمیت است. به علت اینکه دستگاه در سقف و به صورت توکار تعبیه می‌شود؛ بنابراین فیلتر بایستی در جایی باشد که دسترسی به آن خیلی راحت و آسان باشد.

0%

امتیاز کاربران: 3.94 ( 8 رای)

2 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون از مطالب خیلی مفید شما در ارتباط با فن کویل سقفی توکار، بنده از مشتریان ثابت شما هستم و از اینکه با شما کار میکنم واقعا راضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید