هواساز صنعتی

Industrial air conditioner

هواساز صنعتی لزوماً هواساز مورد استفاده در صنایع مختلف نمی‌باشند. تمامی هواسازهای با ظرفیت تهویه زیاد، در گروه هواسازهای صنعتی طبقه‌بندی می شوند. نسبت با سایر هواسازها، هواسازهای صنعتی قدرتمندتر هستند و می‌توانند مقدار زیادی هوای تازه به محیط بدهند. هواسازهای صنعتی معمولا به چیلرهای بزرگ وصل می‌شوند و در کارخانه و کارگاه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با کمک این هواسازها آلودگی هوا در محیط کم می‌شود. هواسازهای صنعتی با ظرفیت‌های مختلف هوادهی ایجاد می‌‌شوند.

جهت مشاوره و خرید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
0919091189102122581821

هواساز صنعتی چیست؟

این سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های تهویه مطبوع بزرگ در ساختمان‌های تجاری یا صنعتی بزرگ هستند که وظیفه تولید هوای پاک، افزایش رطوبت یا دما را بر عهده دارند.

هدف استفاده از هواسازهای صنعتی بهبود کیفیت هوای اطراف، دستیابی به تعادل بین رطوبت و دما، کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان کار صنعتی است.

از انواع هواساز صنعتی، هواساز با کویل است.
بیشتر بدانید

اجزای هواساز صنعتی

  1. کویل‌های سرمایشی و گرمایشی

یکی از قطعات مهم هواساز صنعتی ، کویل سرمایشی و گرمایشی است. این کویل‌ها دمای خود را با آب سرد و گرم کنترل می‌کنند تا هوای پرفشار تولید شده توسط فن از آن‌ها عبور کند و به دمای مطلوب برسد.

کویل هواساز صنعتی

  1. سیستم موتور و فن

سیستم‌های موتور و فن وظیفه تولید هوا را بر عهده دارند. بسته به مدل‌های مختلف هواساز صنعتی جهت تولید و توزیع هوا از فن‌های سانتریفیوژ و در بعضی موارد از فن‌های محوری استفاده می‌شود.

  1. رطوبت زن‌ها

در برخی نقاط که هوای ورودی به دستگاه خیلی خشک می‌باشد، دستگاه‌های مرطوب کننده برای متعادل کردن هوا به کار می‌رود.

  1. رطوبت زداها

رطوبت‌گیرها با کاهش درصد رطوبت هوا به حفظ هوای مطبوع کمک می‌کنند.

  1. فیلترها

فیلترها یکی از با اهمیت‌ترین اجزاء مدل‌های متفاوت هواساز صنعتی می‌باشند. این فیلترها نقش خطیری در بهبود سلامت و کیفیت هوای خروجی دارند.

  1. عایق‌ها

  2. محفظه مخلوط کننده

اجزای هواساز صنعتی

نحوه کارکرد هواساز صنعتی

  1. تهویه

تهویه در هواساز صنعتی به جهت تامین هوای تازه و حذف هوای آلوده و نوسانی است. این فرآیند شامل تداوم و تصفیه هوا است. تداوم هوا عبارت است از گردش و حرکت هوا در داخل ساختمان به طوری که ترکیب هوای تازه و هوای داخل ساختمان متعادل شود. تصفیه هوا همچنین شامل استفاده از فیلترها جهت حذف مواد معلق و آلودگی هوا است.

  1. گرمایش

هواساز صنعتی جهت گرمایش ساختمان در فصل‌های سرد در سال به کار می‌رود. به این جهت سیستم‌های گرمایشی مانند بخار، آب و یا هوای گرم به همراهی دستگاه‌های تبادل حرارت در هواساز تعبیه می‌شود. این دستگاه گرما را از منبع گرما به هوا انتقال می‌دهد و سپس هوای گرم تولیدی را از راه مدار هوا در تمام ساختمان توزیع می‌کند.

  1. سرمایش

هواساز صنعتی جهت سرمایش ساختمان‌ها در فصول گرم سال به کار گرفته می‌شود. برای سرمایش، یک سیستم هواساز می‌تواند از وسایل خنک کننده مانند کوارهای هوایی، آبی یا سیستم‌های تبخیری استفاده بکند. این دستگاه‌ها گرمای هوا را جذب و هوا را خنک می‌کنند، پس از آن هوای خنک شده را از طریق مدارهای هوا به ساختمان انتفال می‌دهند.

  1. تهویه مکانیکی

تهویه مکانیکی استفاده از وسایل مکانیکی مثل فن و پمپ جهت گردش هوا در یک سیستم هواساز صنعتی است. از این دستگاه ها برای گردش هوا، ایجاد فشار کافی در سیستم و ایجاد حرکت هوا بین اتاق‌ها و محیط‌های متفاوت در ساختمان به کار گرفته می‌شود. از سیستم های کنترل و تنظیم هوا همچنین حهت کنترل دما، رطوبت و سرعت جریان هوای سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌شود.

نحوه کارکرد هواساز صنعتی

کاربرد هواساز صنعتی

بعضی از کاربردهای متداول هواساز صنعتی عبارتند از:

  • صنایع غذایی: هواسازهای صنعتی در صنایع غذایی جهت کنترل رطوبت و دما در محل‌های تولید و نگهداری به کار گرفته می‌شوند.
  • صنایع داروسازی: در صنایع داروسازی از هواسازهای صنعتی جهت حفظ شرایط تمیز و کنترل دما و رطوبت در اماکن تولید و بسته بندی دارو استفاده می‌شود.
  • صنعت الکترونیک: تهویه صنعتی در صنعت الکترونیک برای کنترل دما و رطوبت در مناطق تولید و ذخیره سازی استفاده می‌شود.
  • صنعت خودرو: در صنعت خودرو از هواساز صنعتی جهت کنترل دما و رطوبت در مناطق تولید و انبار استفاده می‌شود.
  • ساختمان‌ها: هواسازهای صنعتی در ساختمان‌های بزرگ مانند فرودگاه ها، بیمارستان ها، هتل‌ها و مراکز خرید جهت کنترل دما و رطوبت استفاده می‌شوند.
  • صنعت نفت و گاز: از هواسازهای صنعتی در صنعت نفت و گاز جهت کنترل دما و رطوبت استفاده می‌شود.

انواع هواساز صنعتی

  1. هواساز معمولی

سرمایش یا گرمایش و یا استفاده از مبرد جریان در کویل‌های حرارتی یا خنک کننده با انتقال گرما یا سرما به هوای عبوری از کویل‌ها فراهم می‌گردد. از این دستگاه در دفاتر تجاری، کارخانجات، اماکن عمومی مثل مساجد، موزه‌ها و همانند هواساز آپارتمان‌ها همچنین به کار گرفته می‌شود.

  1. هواساز ایرواشر

این دستگاه از سیستم ایرواشر جهت ایجاد سرمایش با کارکرد تبخیری استفاده می‌کند. فراهم کردن گرمایش با هواساز Airwasher همچنین با به کارگیری کویل‌های گرمایشی انجام می‌گیرد.

  1. اکونوپک

دستگاهی ارزان قیمت که برعکس دستگاه‌های فوق یک پکیج کامل و مستقل از کلیه تجهیزات و لوله‌ها است. در این ابزار سرمایش با استفاده از سیستم ایرواشر و گرمایش با استفاده از کوره هوای گرم با مشعل انجام می‌شود.

  1. هواساز صنعتی هایژنیک

سرمایش و گرمایش در این دستگاه مانند هواساز معمولی با کویل‌ها انجام می‌شود و تنها تفاوت در تعداد بستر فیلتراسیون است. وجود فیلتر هپا و لامپ UV در هواساز این دستگاه به افزایش درصد پاکی هوا کمک کرده و به همین دلیل در مناطق حساس مانند بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید بدون گوشه این دستگاه به جهت جلوگیری از تجمع باکتری ها انجام می‌شود.

قیمت هواساز صنعتی

قیمت هواساز صنعتی

عوامل زیر روی قیمت هواسازهای صنعتی تاثیرگذار است:

  • نوسانات ارز
  • نام تجاری و شرکت سازنده
  • استانداردهای طراحی هواساز
  • راندمان کارکرد هواساز
  • نوع معمولی و یا بهداشتی هواساز
  • جنس قطعه‌ها از جمله فن هواساز

خرید هواساز صنعتی

هواسازهای صنعتی در مقایسه دیگر هواساز در حاضر قدرتمندتر هستند و اغلب در بسیاری از دستگاه‌ها مانند اینورتر استفاده می‌شوند و از این رو قیمت بیشتری در مقایسه هواسازهای معمولی دارند. با این همه هواسازهای صنعتی کیفیت بسیار بالایی دارند و در ساخت آن‌ها از بهترین تجهیزات لوازم برودتی برای افزایش عمر مفید این تجهیزات به کار گرفته شده است.

تفاوت هواساز آپارتمانی با هواساز صنعتی

هواساز آپارتمانی در مناطق مسکونی تعبیه می‌گردد اما هواساز صنعتی در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی تعبیه می‌شود. فیلترهای قوی اغلب در دستگاه‌های هواساز صنعتی استفاده می‌گردد، زیرا آلاینده‌های زیادی در محیط صنعتی وجود دارد و هوای اطراف بایستی از این آلاینده‌ها پاک شود. در هواسازهای صنعتی و هواسازهای آپارتمانی از تجهیزات مناسب جهت نظارت دما و رطوبت هوا به کار گرفته می‌شود.

ساختار کلی هواسازهای صنعتی و آپارتمانی یکسان بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در منازل مسکونی می‌توان از هواسازهای کوچک در هر واحد استفاده کرد، اما در ساختمان‌های مسکونی بزرگتر معمولاً از یک هواساز برای کل ساختمان مسکونی استفاده می‌شود که نیاز به حجم تهویه زیادی دارد و این نوع هواساز می‌تواند جزو هواساز صنعتی باشد. حجم هوای تازه در هواسازهی با ظرفیت بالا، بسیار زیاد است. خرید و استفاده از این تجهیزات در تاسیسات صنعتی بزرگ و یا ساختمان‌های بزرگ، باصرفه است.

مزایای هواساز صنعتی

  • قابلیت کنترل دما و یا رطوبت
  • ظرفیت تهویه بسیار بالا
  • توزیع یکنواخت هوا
  • دارای سیستم کنترل خودکار
  • کیفیت عملکرد بالا و طول عمر
  • ذخیره انرژی
  • قابلیت کاهش آلاینده های هوا (تصفیه هوا)
  • مزایای استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند
  • راندمان بسیار بالا
  • قیمت خوب
  • قابل استفاده در تمام فصول
  • استفاده از هوای تازه و تمیز
  • لرزش کم صدا
  • رطوبت زنی استاندارد و معقول در تابستان و یا زمستان
  • سازگاری با انواع محیط‌ها و انعطاف‌پذیری بالا مناسب برای هر فضا و با هر اندازه
  • قدرت مکش بالا برای انواع محیط‌های صنعتی و غیرصنعتی

معایب هواساز صنعتی

یکی از عیوب مشخص استفاده از هواساز صنعتی این می‌باشد که این سیستم به تنهایی در سرمایش و یا گرمایش هر ساختمانی قابل استفاده نیست و هر قسمت و یا هر اتاق بایستی به صورت جدا و مستقل تهویه شود.

جهت دریافت مشخصات فنی کامل هواساز صنعتی و استعلام قیمت، با کارشناسان بادبان تهویه پارسیان با شماره‌های 0919091189102122581821 تماس حاصل نمائید.
مهم

نتیجه گیری

هواساز صنعتی یکی از رایج‌ترین انواع تجهیزات هواساز است که در کاربردهایی استفاده می‌شود که نیاز به تامین هوای پاک و حذف کلیه آلاینده‌ها به همراه کنترل دقیق رطوبت هوا و سرعت گردش هوا دارد. اجزای این دستگاه مشابه سایر هواسازها بوده و تنها در تعداد و نوع فیلترها، ظرفیت تهویه و مقدار سطح عایق با انواع معمولی متفاوت است. طراحی یک هواساز صنعتی و تولید چیزی که برای هر کاربر مناسب باشد، یکی از کارهایی است که توسط شرکت بادبان تهویه پارسیان انجام می‌شود. این شرکت با قطعات بسیار با کیفیت، قیمت مناسب و با استفاده از استانداردهای روز اروپا توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. این هواساز ​​صنعتی، تحت لیسانس HTW اسپانیا و با استفاده از استانداردهای بسیار حرفه‌ای طراحی و تولید شده است.

در این شرکت هواساز صنعتی قابل ساخت با توجه به شرایط استفاده کاربران و استفاده از کلیه فیلترها و تجهیزات کنترلی می‌باشد و کاربران می‌توانند جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت با واحد فروش این مرکز تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول درباره هواساز صنعتی

قیمت هواساز صنعتی چقدر می‌باشد؟

قیمت هواساز صنعتی بسته به کیفیت هواساز، دارا بودن گارانتی، گنجایش تهویه، سازنده و نوع دستگاه مشخص می‌شود. برای استعلام قیمت هواساز صنعتی می‌توانید با واحد فروش شرکت بادبان تهویه پارسیان تماس حاصل نمائید.

هواساز صنعتی چیست؟

هواسازهای صنعتی وسایلی هستند که هوای کاملاً تمیز را در مناطق صنعتی، سالن‌های کنفرانس، بیمارستان‌ها، مراکز نظافتی و … ارائه می‌کنند و از فیلترها و دستگاه‌های کنترلی و … برای ایجاد محیطی مناسب در این فضاها استفاده می‌کنند.

0%

امتیاز کاربران: 4.54 ( 10 رای)

6 دیدگاه

    1. سلام
      دوست عزیز جهت گرفتن استعلام قیمت هواساز صنعتی و خرید با کارشناسان تخصصی فروش بادبان تهویه و شماره های 09190911891 – 02122581821 تماس بگیرید.

  1. سلام، آیا شرکت بادبان تهویه پارسیان فروش هواساز صنعتی را در تمامی شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان ، شیراز ، کرج، شمیران ، مشهد و … انجام می دهد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، شرکت بادبان تهویه پارسیان فروش هواساز صنعتی را در تمامی شهرهای ایران انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید